[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: بانکداری اجتماعی ::
 | تاریخ ارسال: 1397/8/23 | 

بانکداری اجتماعی

AWT IMAGE

" ویرایش اول "

پیشگفتار

بانکداری نیز مانند دیگر حوزه‎ های دانش بشری، مسیر دور و درازی را طی کرده است. آثار و شواهد تاریخی به‌دست آمده از کاوش‌ های باستانی در مصر، روم، یونان و ایران باستان نشان می ‌دهند که بانکداری، قدمتی هم‌ پای پول دارد. از معابد و گنجینه ‌های قدیمی که پول را در آنها نگهداری می ‌کردند تا بانک‌ های بزرگ جهان امروز که قلب تپنده اقتصاد جهانی هستند، همگی بر نقش و جایگاه پراهمیت بانکداری تأکید دارند 
در دوران مدرن و با گسترش فزاینده و پیش‌ رونده لیبرالیسم مالی، بانک ‌ها اهمیتی دوچندان یافتند و تبدیل به نماد و نشان اقتصاد آزاد شدند. در ادامه این فرایند و در عصر جهانی شدن، بانک ‌ها به ‌عنوان مهم‌ ترین مراکز مالی جهان، نشان‌ دهنده قدرت نفوذ اقتصادی کشورها هستند و بازارهای مالی دنیا را تحت ‌تأثیر قرار می‌ دهند. امروزه، بانک‌ های بزرگ با شعب متعدد در سراسر جهان و با مرکزیت کنترل شهرهای بزرگی همچون توکیو، لندن و نیویورک، بازیگران اصلی عرصه اقتصاد جهانی هستند؛ اما این تمام ماجرا نیست؛ بحران ‌های ادواری اقتصادی در غرب به‌خصوص بحران بزرگ 2008، پیام مهمی داشتند و آن این‎که اقتصاد سرمایه ‌داری سوداگر که تنها به فکر حداکثر کردن سود است، اجتماع را نادیده می‌ گیرد و به محیط ‌زیست بی‌ اعتنا است، نه تنها با دست نامرئی آدام اسمیت تنظیم نمی ‌شود بلکه تعدیل ‌های فریدمن و فون هایک نیز چاره‌ آن نیست و پیام ‌آور بحران در زیست ‌کره در همه ابعاد می ‌باشد. در چنین شرایطی، بازنگری در اوضاع و احوال بانک‌ ها، در دستورکار قرار گرفت و نوعی نگاه اخلاق ‌محور، اجتماع ‌محور و محیط‌ زیست‌ محور به بانکداری شکل گرفت. بانک ‌ها، مبانی نظام مالی خود را به چالش کشیدند و بانکداری اجتماعی، پا به عرصه وجود گذاشت و هم اکنون به‌عنوان یک پارادایم نوین در ادبیات اقتصادی و بانکداری جهان مورد توجه است و هر ساله نیز چه در حوزه نظری و چه در بعد عملی و به‌ کارگیری آن در نظام ‌های بانکی بر میزان شهرت و اعتبار آن افزوده می ‌شود. بانکداری اجتماعی، یک نوع اصلاح نظام مالی است که به ‌سوی یک رویکرد قوی ‌تر، اخلاقی‌ تر و کمتر وابسته به سودهای مالی کوتاه ‌مدت، گرایش دارد و نگاه اجتماعی و تأمین نیازهای اکثریت مردم را در دستورکار قرار داده است.
مجموعه اطلاعاتی بانکداری اجتماعی از طرح فرآوری اطلاعاتی و داده ای انجمن علمی اقتصاد شهری ایران است که در عین پرداختن اختصاصی به مفاهیم و دسته بندی های بانکداری در قالب جهانی و  بین المللی آن، به مسأله بانکداری اجتماعی نیز تمرکز نموده است.
بخش ها و آیتم های تشکیل دهنده این مجموعه به شرح ذیل می باشد:

AWT IMAGE                    AWT IMAGE                     AWT IMAGE

AWT IMAGE                                             

                                        

 تدوین و گردآوری: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: انجمن | بانکداری اجتماعی |
دفعات مشاهده: 2377 بار   |   دفعات چاپ: 357 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645