[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: درآمد های پایدار کلان شهرهای دنیا چگونه تأمین می شود؟ ::
 | تاریخ ارسال: 1397/2/22 | 

درآمدهای پایدار کلان شهرهای دنیا چگونه تأمین می شود؟


به گزارش انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، در اجلاس بین ‎المللی مدیریت و توسعه شهری پایدار دکتر سید محسن طباطبایی مزدآبادی؛ دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پایداری شهری باید از دریچه ‎های مختلفی دیده شود بیان کرد اما در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و زیست‎محیطی دارای ثبات است. به عبارت دیگر شهر پایدار باید به گونه ‎ای سازماندهی شود که به حوزه‎ های مجاور و حومه ‎های خود بیش از حد متکی نبوده و در ضمن استفاده از انرژی  های تجدیدپذیر کمترین ردپای اکولوژیکی را داشته باشد. همچنین باید دارای درآمدهای پایدار باشد زیرا رکن اصلی رسیدن به توسعه پایدار شهری است که باید به گونه  ای تدوین شود که سرمایه نسل  های آینده را با مخاطره مواجه نکند.

دبیرکل انجمن بیان کرد: منابع مالی شهرداری‎ های کشور‎های اروپایی از سه طریق انتقال از سطوح بالاتر از حکومت، مالیات‎ ها و عوارض محلی و بهای فروش خدمات تأمین می  شود چنانکه ۶۴ درصد از درآمد شهرداری لندن از محل عوارض و مالیات به دست می  آید و عوارض نوسازی در جهان منبع اصلی درآمد شهرداری‎ ها محسوب می‎ شود. چنان که در بسیاری از شهرهای جهان مالیات ثبت خودرو کسر بالایی از قیمت خودرو را شامل می  شود به گونه  ای که در ایرلند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در فنلاند بین ۱۰ تا ۴۰ درصد قیمت خودرو را بر مبنای میزان انتشار دی‎ اکسیدکربن تعیین می‎ کنند در شهری مانند تهران ۱۰ درصد قیمت خودرو به عنوان عوارض نخستین شماره‎ گذاری دریافت شده و مبنای اصلی آن سال تولید خودرو بوده است.


 
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 862 بار   |   دفعات چاپ: 209 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4710