انجمن علمی اقتصاد شهری ایران- بانکداری جامع
بانکداری جامع

بازیابی تصاویر و رنگ‌ها

بانکداری جامع

-

در این بخش با اصطلاح «Universal Banking» به معنای ارائه خدمات مختلف به اقشار گوناگون مردم آشنایی یافته و از آن با عنوان نوعی نگرش مشتری محور در صنعت بانکداری محسوب می‌شود که بازه وسیعی از خدمات مالی را به مشتریان عرضه می‌کند.

با مطالعه این بخش همچنین به این مهم دست خواهید یافت که بانکداری جامع، اصطلاحی است که درمورد موسسات مالی بکار می‌رود که پیشنهادهایی در ابعاد وسیع در زمینه خدمات بانکی به مشتریان خود ارائه می‌دهد و بر اساس الزام بانک مرکزی،مقرر شده است تا بانک‌ها مشتریان خود را بر اساس معیارهایی طبقه‌بندی کرده و خدمات خود را متناسب با طبقه مشتریان ارائه کنند که اهم آن عبارتند از: بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری شرکتی و بانکداری سرمایه‌ای.     

در این بخش به این مهم پی خواهیم برد که از بانکداری جامع به عنوان نوعی نگرش مشتری محور به بانکداری یاد می گردد که از دهه گذشته در بانکداری غرب شکل گرفته و اصطلاحاً به بانک‌هایی گفته می‌شود که بازه وسیعی از خدمات مالی اعم از خدمات تجاری، سرمایه گذاری، شرکتی، خرد و… را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. نکته مهم در بانکداری جامع، تفکیک مشتریان به گروه‌های مختلف و ارائه محصولات مطابق با نیازهای هر گروه مشتریان است. به همین دلیل است که زیرمجموعه‌های بانکداری جامع هر یک به نوعی از گروه بندی مشتریان اشاره دارد.

برای دسترسی و مطالعه محتوی کامل این فایل می توانید به وبگاه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در لینک زیر مراجعه کنید:

-

-

بانکداری جامع؛ رویکرد استراتژیک مشتری مداری

  

-

-

-

اولویت های بانکداری جامع                                    دسته بندی های بانکداری جامع                                    بانکداری مختلط در جهان

                                                                                                            

نشانی مطلب در وبگاه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:
http://iuea.ir/find-1.498.839.fa.html
برگشت به اصل مطلب