[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری بانکداری و مالیه شهری ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۴ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، زلزله اگرچه یه مخاطره طبیعی است اما ابعاد و آثار پیشینی و پسینی اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی دارد. اگرچه منشاء زلزله در اعماق زمین بوده و بخاطر گریز از پیش بینی پذیری دقیق، یکی از مسائل حل نشده علوم زمین است اما مدیریت آن بر روی زمین انجام می گیرد و کاهش آثار و تبعات آن جنبه کاملا انسانی و مدیریتی دارد. مدیران باید بدانند که هزینه پیشگیری از حادثه بسیار کمتر از زیانهای وارد شده بر اثر آن است. حوادثی مانند زلزله طبیعی هستند اما تبدیل حادثه به فاجعه ناشی از رفتار انسانی و مدیریتی است. زلزله یک واقعیت جغرافیایی و به عبارتی یک جبر جغرافیایی است که مناطقی از جهان مانند کمربند حاشیه اقیانوس آرام که ۸۰درصد زلزله های جهان درآنجا حادث می شود را در یک مخاطره دائمی قرار می دهد. اما حدود ۱۵درصد زلزله های دنیا در کمربند لرزه خیز آلپ – هیمالیا رخ می دهد که کشور ما نیز بر روی این کمربند واقع شده و بنابراین مستعد وقوع زلزله های مهیب است.
 به طور متوسط هر سال یک زلزله ۶ ریشتری و هر ۱۰ سال یک زلزله به بزرگی ۷ ریشتر در کشور رخ می‌دهد و بر پایه آمارهای رسمی در ۲۵ سال گذشته ۶ درصد تلفات جانی کشور ناشی از زلزله بوده است. با این اوصاف زلزله پدیده گریزناپذیر و همیشه حاضر در پهنه جغرافیایی کشور است و نمی توان آن را نادیده گرفت و یا نسبت به آن بی تفاوت بود بلکه باید برای مدیریت پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران برنامه ریزی و اقدام کرد. چگونگی وقوع بلایای طبیعی در اختیار ما نیست اما پاسخ به بلایای طبیعی در حیطه قدرت، توان ماست و راهبردهای مدیریتی است که میزان خسارات اجتماعی و اقتصادی یک بلیه طبیعی مانند زلزله را تعیین می کند. باید به قوانین طبیعت احترام گذاشت و قواعد آن را  رعایت کرد.
 بشر به کمک علم مدرن امروز علت و سازوکار رخداد همه حوادث طبیعی را می داند و ابعاد آنها را تحلیل کرده است بنابراین نمی توان به ساخت و ساز بی رویه و بدون اصول بر حریم گسلها و مناطق لرزه خیز و مناطق مستعد سایر مخاطرات محیطی مبادرت ورزید اما منتظر واکنش طبیعت نبود. مدتهاست که مدیران، تصمیم سازان و سیاستگذاران کشورهای جهان برای مقابله با چنین بلایایی چاره اندیشی می کنند و در پی استحکام زیرساختها و مقاوم سازی شهرها و روستاهای خود هستند. سال ۲۰۰۵ کشورهای عضو سازمان ملل چارچوب اجرایی هیوگو را برای کاهش مخاطرات طبیعی امضاء کردند. این چارچوب به صورت جامع نقش دولتها و سازمانهای ملی و بین المللی، اجتماعات داوطلب ، بخش خصوصی، دانشگاهها و مراکز آکادمیک، را در تلاش برای تاب آور ساختن شهرها به وضوح مشخص می کند.  ارتقاء تاب آوری شهرها امری است که در دستور کار قرار گرفته است و این درسی است که کشورهای پیشرفته از مخاطرات محیطی می گیرند. سونامی ۱۰ متری مارس ۲۰۱۱ در فوکوشیما که طی آن بیش از ۹ هزار نفر کشته شد و ژاپن چند متر به سمت شرق جابجا شد و در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی بود برای ژاپن به ایده پردازی در مورد شهرهایی مقاوم ختم شد که طرحهای اولیه آنها در خلیج توکیو طراحی شده است و قرار است شهرهایی را بسازند که ۱۰ ریشتر زلزله را تحمل کنند.
 امروز زلزله ای مرگبار و تاسفبار در غرب کشور رخ داد که خسارات جانی و مالی فراوانی را به بار آورده است. این موضوع که چه تمهیداتی باید به لحاظ برنامه ریزی شهری و شهرسازی و احیاء بافتهای نامقاوم شهری باید بیندیشیم که عمق خسارات و فجایع را کم کنیم و کجاها در تجهیز و مقاوم سازی پهنه های شهری و روستایی کوتاهی کرده ایم به قوت خود باقی است و جای بحث فراوان دارد. آنچه که هم اکنون حائز اهمیت است مدیریت پس از بحران و عکس العمل سریع به حادثه است. شهرها و روستاهای فراوانی در غرب کشور هم اکنون با پس لرزه، سرما، آوار، اختلال در زیرساختها و ... دست به گریبان هستند. انتقال مجروحان؛ آوار برداری و امداد و نجات و بخصوص تخلیه مناطق آسیب دیده از جمعیت و انتقال آنها به جاهای امن چیزی است که هم اکنون باید با عزمی ملی و بسیج همه منابع انجام شود.
دفعات مشاهده: 376 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: آموزش های شهروندی برای عبور از مواقع بحرانی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۲۳ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، زلزله با هر بزرگی که رخ بدهد حتما پس از آن پس لرزه هایی دارد که می تواند نظیر پس لرزه های بم با چند ساعت اختلاف رخ دهد لذا خروج از منزل و قرار گرفتن در یک محیط امن تا چندین ساعت پس از زلزله نباید فراموش شود، عدم تردد در مناطق زلزله زده یک اصل است ،بنابراین فکر عکاسی از مناطق زلزله زده یا کمک به مصدومین در حالیکه نیروهای امداد و پشتیبانی در منطقه هستند را از ذهنتان بیرون کنید.
آغاز زلزله
شاهدان زیادی پس از زلزله گفته اند که با صدایی عجیب روبرو شده اند بله این مطلب درست است در ابتدا صدای نامتعارفی شنیده میگردد و به سرعت لرزش های اولیه که معمولا با شدت بالا نیستند خواهند رسید و پس از آن موج اصلی با مدت زمان چند ثانیه ای و پس از آن پس لرزه هایی با شدت پائین و اتمام زلزله !
پس اول از همه اگر زلزله کوچکی را تجربه کردید فراموش نکنید که ممکن است موج اصلی در راه باشد مکان های امن خانه را برای استراحت در نظر بگیرید . حتمابا هوشیاری بخوابید اگر امکان خوابیدن در حیاط را دارید به عنوان یک تفریح هم شده شبی را با عزیزانتان در حیاط بیدار بمانید،البته توجه کنید که از آوار دیوارهای حیاط و خود ساختمان ایمن باشید .
قبل از زلزله
سعی کنید یک جعبه کمکهای اولیه در محلی امن و محکم نگهداری کنید یک رادیوی باطری دار چراغ قوه پتو کبریت بیل و کلنگ را در جای مطمئنی قرار دهید یک ظرف پلاستیکی محتوی آب آشامیدنی رادر محلی مستحکم قرار دهید و هر از چندی آب آنرا عوض کنید.از نحوه قطع برق آب و گاز مطلع گردید و این کار را به همه اهالی خانه یاد بدهید.
اشیای سنگین را در محل های مرتفع قرار ندهید
محل خواب خود را دور از پنجره ها آیینه ها و قاب عکس قرار دهید و دقت کنید که زیر آشیای آویختنی مثل لوستر گلدانهای آویز و اشیای تزیینی نخوابید.
اشیا شکستنی را در محل امنی قرار دهید
مواد آتش زا را از نزدیکی آبگرمکن و اجاق دور کنید
همه راههای خروجی محل زندگی کار یا تحصیل خود را شناسایی کنید
نحوه کار با کپسولهای آتش نشانی را فرا بگیرید.
آشنایی با جعبه امداد ونجات زلزله
شما میبایست با استفاده از یک جعبه فلزی محکم لوازم وتجهیزات لازم را برای پس از زلزله در حیاط منزل خود نگهداری کنید، این جعبه میبایست در محلی مناسب نصب شود که پس از زلزله در دسترس باشد، خلاصه ای از لوازم مورد نیاز را در لیست زیر برایتان گرد آوری کرده ایم اما میبایست توجه داشته باشید که هر کدام از این لوازم ذکر شده دارای چه کارائی هایی میتواند باشد.
لیست لوازم:
کلاه ایمنی - کپسول آتش نشانی - چراغ قوه - آب معدنی حداقل یک بسته - انواع کنسرو - چاقو - چنگال - قاشق - ناخن گیر - پتو - رادیو ترانزیستوری - یک بسته الکل جامد - یک نقشه شهر -لباس زیر –کیف کمکهای اولیه با اضافه نمودن موارد( قرصهای مسکن - تب بر - کرمهای ضد قارچ و ضد عفونی کننده برای بانوان - کرم ضد آفتاب برای مناطق گرم - باند - مواد ضد عفونی کننده-کرم های ضد درد) - اگر کودک دارید لوازم کودک - چند متر نایلون با عرض شش متر حداقل برای ساخت یک چادر موقت - قلم وکاغذ - دیلم کوتاه - بیل دسته کوتاه - کلنگ - قرقره و طناب پنبه ای - یک شیشه الکل یا نفت - مقداری پول نقد - آینه - فتوکپی از اسناد شخصی خودتان بنا بر تشخیص - سوت - شماره تلفنهای مورد نیاز خصوصا شماره تلفنهای بستگانتان – ومواردی که ما فراموش کرده ایم و شما به ما یاداوری خواهید کرد .
موارد ایمنی در حال زمین لرزه
حالاوقتی همه موارد ایمنی را رعایت و تمام وسایل مورد نیاز را آماده کردیم زمانی است که باید دانسته هایمان را به کار ببریم. بدترین واکنش هنگام وقوع زلزله ترس و دستپاچگی است، چون توان تصمیم گیری را از فرد می گیرد. پس اگر زلزله رخ داد تمرکز کنید و چند کار مهم انجام دهید و از انجام چند کار بپرهیزید. وقتی زلزله شروع می شود و ما در ساختمان هستیم غیرعقلانی ترین کار، تلاش برای فرار از ساختمان است، چون امکان دارد در حین فرار میان دیوارهایی که فرو می ریزند، گیر بیفتیم. پس اگر داخل منزل بودیم بهترین کار این است که در صورت امکان زیر میز یا زیر تختخواب یا در میان چارچوب و مناطق امن ساختمان که قبلاشناسایی کرده ایم پناه بگیریم. نباید فراموش کنیم که به هیچ وجه به سوی در خروجی هجوم نیاوریم، چون اوضاع بدتر می شود، در ضمن هرگز نباید از آسانسور برای پایین آمدن استفاده کنیم. بهترین حالت وقتی است که هنگام زمین لرزه ما بیرون از منزل باشیم، ولی حتی با وجود این هم لازم است نکات ایمنی را در خیابان نیز رعایت کنیم. پس اگر داخل کوچه یا خیابانی باریک هستیم باید بکوشیم جان پناهی مطمئن برای خود پیدا کنیم، مثلازیر خودروها برویم. اگر خودرویی اطرافمان نبود حتما باید از پنجره های بزرگ و تیر چراغ برق فاصله بگیریم.
ممکن است ما هنگام رانندگی لرزش زمین را احساس کنیم، پس لازم است در آن زمان دور از پل های هوایی و ساختمان های بلند توقف کنیم و تا پایان زمین لرزه داخل ماشین بمانیم.
وقتی زلزله تمام شد
چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد، حتی اگر شدیدترین زلزله تاریخ رخ داده باشد، اما وقتی زلزله تمام می شود، ویرانی بارزترین مساله ای است که به چشم می آید؛ البته پس از بروز زلزله برای ساختمان ها ۲ اتفاق می افتد. یکی ساختمان هایی که در برابر زلزله مقاومت کرده اند و دیگری ساختمان هایی که بر سر ساکنان آن آوار شده اند. کارشناسان توصیه می کنند اگر ما ساکن ساختمانی هستیم که خراب نشده است، پس از زلزله باید حتما آن را ترک کنیم، چون این احتمال وجود دارد که پس از یک زلزله کوچک با فاصله چند دقیقه زلزله بزرگ تری اتفاق بیفتد. به بوی گاز باید حتما دقت داشته باشیم، چون پس از زلزله احتمال آتش سوزی بالامی رود. لازم است آب، برق و گاز خانه را قطع کنیم. هنگام خروج از خانه نیز باید به صورت تک تک خارج شد تا در صورت هرگونه احتمال ریزش در مسیر خروج کسی صدمه نبیند.
زیر آوار ماندن تصورش هم غیرممکن است، اما وقتی اتفاق افتاد چاره ای جز تحمل تا رسیدن نیروی کمکی وجود ندارد، پس استقامت و حفظ روحیه شرط لازم بقا در زیر آوار است. در این میان می توان تمرکز کرد و به جای ناامید شدن از خداوند کمک گرفت. خواندن دعایی زیبا و سخن گفتن با خداوند هم تاثیر فوق العاده ای در بالارفتن استقامت افراد دارد. زیر آوار خاطرات خوب را هم در ذهن مرور باید کرد؛ چون توان تحمل را بدون شک بالامی برد... .
برنامه ریزی برای ملاقات
حالااگر خدا خواست و همه اعضای خانواده زنده ماندند، ولی به دلایلی دور از هم افتادند مسلما دچار دلشوره می شوند. پس لازم است پیش از زلزله همه اعضای خانواده در مورد کارهایی که باید انجام دهند با هم صحبت کنند و مکان و چگونگی گرد آمدن اعضای خانواده را برنامه ریزی کنند. همچنین لازم است در صورت جدا افتادن افراد یک خانواده فردی را در نزدیکی محل خود به عنوان رابط انتخاب کنیم. خیلی از کارها را باید پیش از زلزله انجام داد و با فامیل، همسایگان و دوستان به گونه ای برنامه ریزی کرد که کارها تقسیم شوند، زیرا پس از زلزله، دسترسی کار بسیار مشکلی است، پس وظیفه هر فرد باید از قبل مشخص باشد.
دفعات مشاهده: 397 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۶ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، برای کاهش پایدار و بلند مدت آلودگی هوا در شهرهای کشور بخصوص کلانشهر تهران در درجه اول باید استراتژیهای حمل و نقل در این شهرها تغییر کند چرا که سهم زیادی از آلودگی بی تردید مربوط به حمل و نقل است. اذعان داریم که آلودگی شهرها تحت تاثیر و معلول عوامل متعددی است که می¬توان به موقعیت جغرافیایی شهر، عوامل اقلیمی و میکروکلیمای منطقه مانند سرعت و جهت باد دما بارش رطوبت و ... اشاره کرد اما سیستم حمل و نقل شهری ارتباط تنگاتنگی با بحث آلودگی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای دارد و محیط زیست جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد.    
حمل و نقل به طور کلی دومین بخش بزرگ تولید دی اکسید کربن در جهان است به گونه ای که بیش از ۲۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن در جهان مربوط به بخش حمل و نقل است. بنابراین شهرها در سراسر جهان به دنبال بهبود حمل و نقل برای پاسخگویی به معضل آلودگی هستند. برنامه ریزان می بایست راه حلهای مقرون به صرفه دوستدار محیط زیست و پاسخگو به لحاظ اجتماعی ارائه دهند تا بتواند توسعه آتی نواحی شهری را رقم بزند برای کاهش این اثرات سیاست های حمل و نقل پایدار با تاکید بر حمل و نقل عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سیستم حمل و نقل عمومی در قرن بیست و یکم بیش از پیش در حال گسترش است و هر روز در حال تغییر و نوآوری است. هم اکنون سالانه بیش از ۲۴ میلیارد سفر یعنی معادل بیش از سه برابر جمعیت کره زمین با حمل و نقل عمومی انجام می شود و بیش از ۱۳ میلیون نفر شاغل در این بخش هستند. اکثر شهرهای جهان برای کاهش آلودگی در دراز مدت به سیستم های حمل و نقل جمعی روی آورده اند.  در شهرهای بزرگتر گسترش حمل و نقل منطقه ای در نواحی کلانشهری امری است که امروزه توجه زیادی به آن می شود. بعنوان مثال در سال ۲۰۰۹ توکیو نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر شبکه حمل نقلی ریلی شهری و منطقه ای داشته است. این آمار برای پکن ۲۲۹ کیلومتر و شانگهای ۳۲۳ کیلومتر بوده است  به همین منوال در سه ساله ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ طول شبکه ریلی در شهر گوانگژو ۳۶ درصد افزایش یافته است در هنگ کنگ این رشد ۶۰ درصد و در شانگهای این افزایش نرخ ۱۲۲درصد بوده است . ملاحظه می شود که شهرهای بزرگ شرق آسیا به طور روز افزون بر گسترش شبکه حمل و نقل ریلی شهری خود افزوده اند. این شهرها همچنین برنامه ریزی های دقیقی برای آینده خود در زمینه حمل و نقل ریلی ارائه داده اند به عنوان نمونه پکن تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه ریلی خواهد داشت. مورد دیگر توسعه BRT یا سامانه اتوبوس تندور است که ۲۰درصد ارزانتر از حمل و نقل ریلی سبک و ۱۰۰درصد ارزانتر از مترو است و تقریبا همان خدمات را هم ارائه می کند به همین خاطر سئول طی یک دوره ۴ ساله شبکه BRT خود را بیش از دو برابر کرده است.
دفعات مشاهده: 429 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: راهبردی جدید در برنامه ریزی شهری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۴ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، روز جهانی شهرها"  فرصتی است تا دولت‌ها، نظام ملل متحد به ویژه برنامه اسکان بشر ملل متحد، سازمان‌های بین‌المللی، جامعۀ مدنی و سایر فعالان شهری وضعیت توسعه شهری را در سرتاسر جهان بررسی می کنند.
موضوع عام روز جهانی شهرها «شهر بهتر، زندگی بهتر» است و همه‌ساله موضوعی که موفقیت‌های شهری‌شدن یا چالش‌های ناشی از آن را منعکس کند نیز ذیل این موضوع انتخاب می‌شود. ازاین‌رو سازمان ملل متحد، موضوع «حکمروایی نوآورانه: شهرهای آزاد» را برای روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین کرده است.
شهر آزاد، شهری است واجد نظامی پذیرا و چندعملکردی که دربرگیرندۀ تنوعی از مردم است که از فضای مشترکی استفاده کرده و از دستاوردهای بومی خود حمایت می‌کنند. کیفیت زندگی و تداوم آن به نیروی کار و اطلاعاتی بستگی دارد که به آزادی در جریان است و به این ترتیب به فضای شهری شکل داده و آن را متحول می‌کند. در این شهر تنوع فرهنگ‌ها، جوامع و صنایع به نوآوری شهری و توسعه انسانی می‌انجامد
موضوع عام روز جهانی شهرها «شهر بهتر، زندگی بهتر» است و همه‌ساله موضوعی که موفقیت‌های شهری‌شدن یا چالش‌های ناشی از آن را منعکس کند نیز ذیل این موضوع انتخاب می‌شود. ازاین‌رو سازمان ملل متحد، موضوع «حکمروایی نوآورانه: شهرهای آزاد» را برای روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۷ میلادی تعیین کرده است.
ایدۀ شهر آزاد در دستور کار جدید شهری مورد توجه قرار گرفته‌ است. شهر آزاد، شهری است واجد نظامی پذیرا و چندعملکردی که دربرگیرندۀ تنوعی از مردم است که از فضای مشترکی استفاده کرده و از دستاوردهای بومی خود حمایت می‌کنند
کیفیت زندگی و تداوم آن به نیروی کار و اطلاعاتی بستگی دارد که به آزادی در جریان است و به این ترتیب به فضای شهری شکل داده و آن را متحول می‌کند. در این شهر تنوع فرهنگ‌ها، جوامع و صنایع به نوآوری شهری و توسعه انسانی می‌انجامد. شهرهای آزاد، متنوع و مشارکتی در نهایت به حکمروایی مدرن شهری می‌انجامد که نیازمند نوآوری در توسعه شهری است.
حکمروایی شهری نوآورانه باید در رویکرد خود:
ذی‌نفعان مختلفی را دربرگیرد
شامل همکاری‌های انعطاف‌پذیر و مؤثر بین نهادهای عمومی و خصوصی باشد
جهت تضمین تأثیرات عادلانۀ سرمایه‌گذاری دولتی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کند
مدیریت حکمروایی شهری نیز باید از طریق معرفی فناوری‌های جدید اطلاعاتی و راه‌حل‌های داده-محور به منظور کمک به مقامات محلی برای دستیابی به نظام حکمروایی شفاف، پاسخگو و مشارکتی ارتقاء یابد.
حکمروایی فراگیر شهری در چارچوب ارتقاء خدمات عمومی و با بهره‌گیری از فناوری و بهبود کارایی سازوکارهای تبادل اطلاعات شهری میان دولت و شهروندان فعالیت می‌کند.
درواقع شهر آزاد، از طریق تحقق گردش آزاد اطلاعات شهری و دسترسی یکسان به خدمات پایه، حقوق شهروندی را برای همگان تضمین می‌کند.
دفعات مشاهده: 447 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۸/۱۰ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، غرفه انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در روز چهارم شاهد حضور چشمگیر وزرا، مدیران کل، نمایندگان و اساتید و پژوهشگران بود.
بازدید وزیر ارشاد، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطهری مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و استانداران سمنان، البرز و قزوین از غرفه انجمن از جمله برنامه شاخص این روز بود.
همچنین نمایندگان مجلس همچون آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ضمن آشنایی با فعالیت های انجمن از تلاش های آن تقدیر کردند.
شایان ذکر است محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در حاشیه حضورش در نمایشگاه مطبوعات با فعالیت های انجمن از نزدیک آشنا شد و فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری را حاشیه نگاری و از زحمات انجمن تقدیر کرد.
دفعات مشاهده: 624 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۸ -
:: با نگاهی تخصصی به روزنامه نگاری شهری صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۳ -
:: یورونیوز منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۲۷ -
:: با ۸ عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۷/۲۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۱۹ -
:: راهبردهای علمی برای توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۶ -
:: چالش های پیش روی توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۵ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۷/۱۰ -
:: پاسخ انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به گزارش خلاف واقع یک رسانه - ۱۳۹۶/۷/۳ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۷/۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۶/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۲۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۱۵ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در نشست «گردشگری، میانبر توسعه اقتصادی»: - ۱۳۹۶/۶/۱۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۶/۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳۱ -
:: رویکردی جامعه شناختی به مصرف انرژی شهری - ۱۳۹۶/۵/۲۹ -
:: توضیحات دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران درباره یک خبر - ۱۳۹۶/۵/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۵/۲۵ -
:: دکتر یارزاده تشریح کرد - ۱۳۹۶/۵/۲۰ -
:: حمایت انجمن علمی اقتصاد شهری ایران از گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد - ۱۳۹۶/۵/۲۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۸ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری تشریح کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی جزئیات برگزاری دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری را تشریح کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۸ -
:: دکتر اصغر زارعی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۶ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۴ -
:: با حضور اعضا و جمعی از صاحب نظران صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۰ -
:: با حضور اعضا برگزار شد - ۱۳۹۶/۴/۱۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۲ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۰ -
:: گشتاسپ مظفری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۷ -
:: با 8 عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۴/۳ -
:: زندگی در «کابین‌های قوطی کبریتی» در هنگ کنگ - ۱۳۹۶/۳/۳۱ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۷ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۳/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۲ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۲۱ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۳/۱۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۱۶ -
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.065 seconds with 1286 queries by yektaweb 3503