[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: به مناسبت سالگرد حادثه تروریستی مجلس ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۳/۲۰ | 
 انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با صدور پیامی سالگرد شهادت  احسان آقاجانی، یکی از اعضا و پژوهشگران حوزه اقتصاد شهری را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، در متن این پیام آمده است؛  

بسم الله الرحمن الرحیم
« وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ.»
« و مپندارید آن کسانی را که کشته شده اند در راه خدا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند.»
          یک سال از حادثه تروریستی مجلس و به خاک خون کشیده شدن جمعی از فرزندان این مرز و بوم به دست گروه تروریستی تکفیری داعش گذشت. حمله‌ای کوردلانه که نشان از تلاش دشمن برای سنگ اندازی در مسیر پیشرفت و امنیت ایران اسلامی است. حادثه ای که سبب شهادت و زخمی شدن تنی چند از هم وطنان عزیزمان شد و موجی از غم و اندوه را در سراسر ایران مستولی کرد.
بی شک اثرات خون این شهدا به عنوان بخشی از سند پر افتخار استقامت و اقتدار در حافظه تاریخی مردمان این مرز و بوم جاودان خواهد ماند و بخشی از تاریخ سرافراز کشور را به نمایش خواهند گذاشت.
دفاع و شهادت مظلومانه شهدای و بازماندگان حادثه تروریستی مجلس گواهی بر استقامت و اقتدار ملت ایران بر سر آرمانهای انقلاب است.
خون شهدای ترور مجلس بخشی از سرافرازی کشور در راه مبارزه خستگی ناپذیر با استکبار است.
اما باید بر این نکته تاکید کرد که جریان تکفیری در کنار تمام حمایت های همه جانبه جریان استکبار، از غفلت و ناآگاهی ها در بین برخی افراد نیز استفاده می کند. آنانی که هیچ درک صحیحی از دین اسلام و معارف آن ندارند. از همین رو ریشه کنی جریان تکفیر در منطقه در کنار اقدامات نظامی و امنیتی نیازمند یک جهاد علمی و روشن گرانه است که خوشبختانه مراجع شیعه و اهل تسنن پرچمدار این حرکت بزرگ هستند.
 انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به عنوان نهادی که در حادثه تروریستی سال گذشته مجلس، احسان آقاجانی، دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) و یکی از اعضا و پژوهشگران حوزه اقتصاد شهری خود را از دست داد ضمن تسلیت سالگرد شهادت این شهید والا مقام به جامعه علمی کشور، خانواده و بستگان ایشان، از خداوند منان برای بازماندگان طلب صبر جزیل می نماید.
در سالگرد شهادت این شهید والا مقام، آقاجانی‌ها در انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، هم پیمان می‌شوند تمام تلاش و ظرفیت خود را برای رشد و اعتلای کشور در مسیر توسعه و پیشرفت به کار بسته و راه این شهید والا مقام را ادامه دهند تا با تحقق اهداف نظام اسلامی در این مسیر، سهمی هر چند کوچک در نقش بر آب کردن توطئه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کنند.
  انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
دفعات مشاهده: 410 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: مجمع عمومی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۲/۳۰ | 
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، مجمع عمومی عادی سالیانه این انجمن علمی روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور اعضای پیوسته این انجمن برگزار شد.
در ابتدای این نشست، گزارش عملکرد فعالیت هیات مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری توسط رئیس انجمن ارائه شد و به استحضار حاضرین رسید.
همچنین در ادامه گزارش مالی سال ۹۶ توسط خزانه دار انجمن قرائت شد و با رای قاطع به تایید اعضا رسید.
پس از آن نیز گزارش بازرس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ارائه شد و با رای اکثریت اعضا مورد تایید قرار گرفت.
انتخاب اعضاء هیات مدیره و بازرس انجمن نیز دیگر دستور جلسه مجمع عمومی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بود که با رای گیری از اعضای حاضر در مجمع انجام شد.
دفعات مشاهده: 698 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران مطرح کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۱۰ | 
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، دکتر حسین محمدپور زرندی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حالی پای به سال ۱۳۹۷ می گذارد که جمعیت آن از مرز ۸۱ میلیون نفر عبور کرد که از این حیث در ردیف ۲۰ کشور اول دنیا به لحاظ جمعیت قرار می‌گیرد.                                                     
وی ادامه داد: از طرف دیگر طبق آمارهای جهانی نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت ایران شهرنشین هستند که از این نظر هم جزو کشورهای شهرنشین محسوب می‌شود. از نظر اقتصادی طبق گزارش توسعه سال ۲۰۱۷ و بر مبنای آمارهای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ایران با GDP نزدیک به ۴۵۰ میلیارد دلار در بین ۲۵ اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد.
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران افزود: با این وجود براساس گزارشها، ایران در حالی برنامه پنج ساله ششم توسعه خود را آغاز می‌کند که به لحاظ سهولت کسب و کار در رده ۱۲۵ کشورهای جهان و از نظر رقابت پذیری اقتصادی طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد در رده ۷۶ ، در زمینه توانایی حل و فصل تنگناهای اقتصادی و مسائل مبتلا به اقتصاد در رده ۱۶۰ کشورهای جهان و به لحاظ آزادی اقتصادی طبق گزارش موسسه هریتیج در رده ۱۵۶ کشورهای جهان قرار دارد. این در حالیست که کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور و نیوزلند در صدر این رده بندی قرار دارند.
وی با بیان اینکه ذکر این آمار و ارقام به این جهت است که شعار سال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری حول یک مفهوم کاملا اقتصادی یعنی "کالا" می چرخد و در کنار آن واژه "حمایت" که رویکردی اجتماعی را در درون خود دارد نیز قرار داده شده است گفت: واقعیت این است که کشور ما با ماتریسی در هم تنیده از مسائل و مشکلات مواجه است اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این مشکلات غیرقابل حل نیست.
به گفته پورزرندی وقتی نگاهی به فهرست کشورهای پیشرو اقتصادی جهان می اندازیم متوجه این نکته می شویم که این کشورها در واقع دارای شهرهایی با ظرفیت و توان اقتصادی بالا هستند.
وی توضیح داد: کشورهایی مانند سنگاپور و هنگ کنگ دولت‌شهر هستند و ۱۰۰ درصد جمعیت آنها شهرنشین است و یا کشوری مانند ژاپن بیش از ۹۰ درصد جمعیت آن شهرنشین است و عمده توان اقتصادی این کشور مرهون دالان اقتصادی توکیو- کوبه – اوزاکا است که بزرگترین اقتصاد شهری جهان با حجم نزدیک به ۲ تریلیون دلار را به خود اختصاص داده است و یا اقتصاد پیشرفته آلمان متکی به شهرهایی مانند فرانکفورت و مونیخ است که GDP بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری دارند.
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه با این اوصاف ما نیازمند یک بازنگری و بازتعریف از شهرها و کلانشهرهای مان هستیم خاطرنشان کرد: همانطوری که منطقه مادرشهری سئول- اینچئون با اقتصاد ۸۵۰ میلیارد دلاری می‌تواند اقتصاد کره جنوبی را به یکی از بزرگترین و خلاقترین اقتصادهای جهان تبدیل کند در کشور ما نیز کلانشهرها توان تبدیل شدن به موتورهای محرک رشد اقتصادی را دارا هستند.
پورزرندی متذکر شد: شهرها باید بجای مکانهای مصرف به مکان تولید تبدیل شوند و پیشرانهای اقتصاد منطقه و کشور باشند و برای تحقق این امر پتانسیلهای کافی وجود دارد.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت ایران در سن فعالیت یعنی بین ۱۵تا ۶۵سال قرار دارند که این نیروی انسانی یک ظرفیت و موهبت بزرگ است گفت: چنانچه یک شهر به لحاظ تولید پویاتر و قدرتمندتر باشد اداره، مدیریت و خدمات رسانی به آن نیز آسانتر است.
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی که در قالب شعار امسال و سالهای پیش نیز مطرح شده است نیازمند پیش‌زمینه‌ها و الزاماتی است تصریح کرد: از جمله این الزامات رونق تولید و بالابردن کیفیت تولید است چرا که کیفیت تولید رقابت پذیری را بالا می برد.
​وی ادامه داد: ارتقاء کیفیت تولید همچنین ارتباط مستقیمی با سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه دارد. تحقیق و توسعه باید تمامی مراحل تولید اعم از طراحی، برندینگ، تبلیغات و بازاریابی، خدمات حمایتی و ضمانتی، ایمنی، کنترل کیفیت و حتی بازیافت و مدیریت پسماند را در بر گیرد.
پورزرندی با بیان اینکه اگرچه در سالهای اخیر در مقیاس جهانی سهم بخش تولید در شهرها تحت تاثیر عواملی چون محدودیت فضایی، بالا رفتن قیمت املاک و مستغلات و آگاهی های زیست محیطی، کاهش یافته است خاطرنشان کرد: اما باید پذیرفت که این اتفاق در شهرهایی می افتد که یک میراث قوی صنعتی دارند و اکنون صنایع خود را به مکانی دیگر که شرایط مساعدتری دارد انتقال می دهند و ضمن آنکه مکان فیزیکی صنعت را انتقال می دهند خود به مکان و مقر اقتصاد دانش پایه و مرکز تحقیق و توسعه تبدیل می شوند.
وی شهرهایی مانند پاریس و مونیخ را حائز چنین خصوصیاتی دانست که در فراسوی مرزهای دانش و تکنولوژی حرکت می کنند و تصریح کرد: شهرها و به خصوص کلانشهرهای کشور ما برای راهبری اقتصادی منطقه ای و ملی و برقراری تعادل فضایی و سرزمینی نیاز به رونق بخش تولید و اتکا به تولید دارند. بنابراین در سال جدید باید برای گذار به شهر کارآفرین و شهر تولیدکننده و خلاق در کشور تلاش کنیم چرا که راه حلها نیز به مانند مسائل، در شهرها حضور دارند.
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه موضوع دیگری که در راستای تحقق شعار سال در شهرها باید مدنظر قرار گیرد موضوع فرهنگ مصرف است گفت: در مقیاس جهانی، شهرهای بزرگ، محل ۸۱ درصد از میزان مصرف کالاها و خدمات در جهان هستند.
وی ادامه داد: امروزه موضوع مصرف، دیگر یک موضوع فردی و شخصی نیست بلکه مصرف در تقاطع سپهر اجتماعی و فردی در حوزه‌های اجتماعی- سیاسی و اخلاقی قرار گرفته و شکل‌دهنده فضا و مکان است. فرهنگ مصرف ضمن اینکه یک اصطلاح جهانی است یک چارچوب بومی و محلی نیز دارد و فرهنگ مصرف هر کشوری و هر شهری باید به اقتضای شرایط آن جامعه باشد.
پورزرندی با اشاره به اینکه فرهنگ مصرفی جامعه ما باید منطبق بر آموزه هایی دینی ما باشد که هرگونه اسراف و تبذیر و تظاهر و تجمل را نهی می کند گفت: الگوی حاکم بر اقتصاد جهان، مصرف بیشتر و اسراف را تبلیغ می کند.
وی با بیان اینکه در جهانی که ۸۰۰ میلیون نفر گرسنه وجود دارد سالانه یک سوم مواد غذایی یعنی ۱.۳ میلیارد تن به ارزش حدود یک تریلیون دلار هدر می رود متذکر شد: اما در کشور ما الگوی اقتصاد مقاومتی نهی کننده این موضوع است و اصلاح الگوی مصرف را دنبال می کند. فرهنگ سازی در راستای مصرف، بی تردید در محیطهای شهری باید انجام شود و نیازمند عزمی همگانی است. چنانچه فرهنگ مصرف ما اصلاح شود تحقق دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی میسر و ممکن خواهد بود.
دفعات مشاهده: 1404 بار   |   دفعات چاپ: 28 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ | 
           به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، هزینه اقتصادی تصادفات رانندگی یکی از موضوعات مورد مطالعه و بررسی در اغلب کشورهاست. رشد روز افزون استفاده از خودروهای شخصی و افزایش سفرهای درون و برون شهری سبب شده است تا احتمال تصادفات رانندگی نیز تا حد چشم‌گیری رشد پیدا کند. این هزینه‌ها از جوانب متعددی قابل بررسی است. مهمترین آسیب و هزینه اقتصادی ناشی از تصادفات مربوط به سرنشینان و همچنین آسیب رسیدن به خودرو است. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی WHO همه ساله بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر در سوانح جاده ای کشته و بیش ا ز ۵۰ میلیون نفر مصدوم می شوند.مطالعات این سازمان نشان می دهد تا سال ۲۰۲۰ تصادفات جاده‌ای به سومین علل مرگ و میر و معلولیت در جامعه بشری تبدیل می‌گردد
در گزارشی که دپارتمان حمل و نقل ملی آمریکا منتشر کرده است در سال ۲۰۱۰ هزینه اقتصادی ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده برابر با ۱.۹ درصد از ۱۴.۹۶ تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور بوده است.به طور کلی، تقریبا ۷۵ درصد از این هزینه ها از طریق مالیات، حق بیمه و ... پرداخت می شود.
مطالعه دیگری که توسط  اداره ایمنی حمل و نقل عمومی آمریکا منتشر شده است نشان می دهد آسیب های اقتصادی و اجتماعی از تصادفات خودرو در یک سال بیش از ۸۷۱ میلیارد دلار بوده است. در این مطالعه، هزینه‌های اقتصادی تصادفات خودروها و کامیون‌ها در سال ۲۰۱۰ مورد بررسی قرار گرفت، هنگامی که ۳۲،۹۹۹ نفر کشته شدند، ۳.۹ میلیون زخمی و ۲۴ میلیون وسیله نقلیه آسیب دیده است. این مرگ و میر و صدمات مشابه سال‌های اخیر بود.از کل این هزینه‌ها، ۲۷۷ میلیارد دلار به هزینه‌های اقتصادی مربوط می شود، تقریبا ۹۰۰ دلار برای هر فردی که در آن سال در ایالات متحده زندگی می کرده است. همچنین از دست دادن زندگی، درد و کاهش کیفیت زندگی ناشی از آسیب ها، ۵۹۴ میلیارد دلار هزینه اقتصادی در پی‌داشته است.
در کشور ما نیز آمار تصادفات بسیار بالاست. طبق گزارش رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال ۹۵، ۳۳۳ هزار و ۶۶ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین  در سال ۹۵،  ۱۵هزار و ۹۳۲ نفر  در حوادث رانندگی کشته شده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ ، ۳.۹ درصد کاهش یافته است.۶۵.۴ درصد کشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری،۲۷.۳ درصد در راه‌های درون شهری ،۶.۹ درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و محل تصادف ۰.۳ درصد موارد نامعلوم بوده است. بر اساس این گزارش در سال گذشته استان‌های فارس  با ۱۴۵۸ نفر، تهران  با ۱۱۵۶ نفر و خراسان رضوی با ۱۱۳۳ نفر بیشترین و استان‌های ایلام  با ۱۲۶نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶۸ نفر و اردبیل با ۱۹۶ نفر کمترین تعداد کشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند
اگرچه در ایران مطالعاتی در زمینه هزینه اقتصادی ترافیک انجام شده است اما نتایج و یافته های آنها چندان قطعی نیست. برخی کارشناسان معتقدند هزینه اقتصادی تصادفات قریب به ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود. برای مثال در سال ۱۳۹۱ این هزینه به عدد ۵۰۰ هزار میلیارد ریال نزدیک شده است!
یک تحقیق نیز در این زمینه از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز صورت گرفته است. نتایج این برآورد تاکید دارد که هزینه های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است. هزینه مذکور برای سال ۹۰ معادل ۵۱۹ هزار میلیارد ریال است
اگر بخواهیم همین ۸ درصد را برای سال ۹۵ با تولید ناخالص داخلی  ۶۶۹۱.۱ هزار میلیارد ریال محاسبه کنیم این هزینه بیش از ۵۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
دفعات مشاهده: 1146 بار   |   دفعات چاپ: 33 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | 
 
      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، جمعیت جهان در سال۱۹۵۰، عمدتاً روستایی بودند. به‌طوری که بیش از دو سوم جمعیت دنیا در سکونتگاه‌های روستایی، زندگی می کردند. اما در سال ۲۰۱۶، ۵۴ درصد از جمعیت جهان، شهرنشین شده و پیش‌بینی می شود که در سال ۲۰۵۰، دوسوم جمعیت جهان، شهرنشین و تنها یک سوم آنها، در روستاها، ساکن شوند. 
بر اساس این گزارش جمعیت شهری جهان از۰.۷ میلیارد نفر در سال ۱۹۵۰، به ۴ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ رسید و طبق پیش بینی سازمان ملل تا سال ۲۰۵۰، به ۶.۳ میلیارد نفر، خواهد رسید. در سال ۱۹۵۰ از بین ۲۳۳ کشور، تنها ۱۵ درصد آنها، جمعیت شهرنشین بالای ۶۰ درصد  و تنها ۶ درصد آنها، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد داشته اند؛ اما در سال ۲۰۱۶، نیمی از کشورهای جهان، بالای ۶۰ درصد، جمعیت شهرنشین داشته اند و ۲۵ درصد کشورهای جهان، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد را دارا بوده اند. این ارقام، برای سال ۲۰۵۰ به این صورت خواهد بود که، نزدیک به ۷۰ درصد کشورهای جهان، جمعیت شهری بالای ۶۰ درصد را تجربه خواهند کرد و ۳۸ درصد آنها، شهرنشینی بالای ۸۰ درصد را خواهند داشت. 
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در سال ۲۰۵۰، تنها ۲۷ کشور وجود خواهند داشت که جمعیت شهری آنها، پایین تر از ۴۰ درصد خواهد بود. در بین مناطق مختلف جهان نیز آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، بیشترین میزان شهرنشینی را دارند و بیش از ۸۰ درصد جمعیت آنها در سال ۲۰۱۶، شهرنشین هستند. ۷۰ درصد جمعیت اروپا، شهرنشین بوده و انتظار میرود تا سال ۲۰۵۰ به بیش از ۸۰ درصد برسد. جمعیت شهرنشین در سال ۲۰۱۴، در قاره های آفریقا و آسیا به ترتیب ۴۰ و ۴۸ درصد بود. نواحی شهری آسیا و آفریقا، تقریباً، تمامی افزایش جمعیت جهان بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۵۰ را پوشش خواهند داد. از ۲.۵  میلیارد نفری که پیش بینی می شود در این دوره به جمعیت جهان افزوده شود،۹۰ درصد آنها در آسیا و آفریقا، زندگی خواهند کرد؛ به طوری که تنها سه کشور چین، هند و نیجریه، یک سوم این جمعیت را در خود جا خواهند داد.
کمیته اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN-HABITAT) در آخرین گزارش خود در سال ۲۰۱۶ با عنوان"شهرنشینی و توسعه، آینده های پیش رو" اشاره می کند که شهرنشینی شتابان از نیمه دوم قرن گذشته آغاز شده است اما مشخصاً پس از دهه۱۹۹۰ جهان شاهد رشد فزاینده جمعیت شهرها بوده است.
به اعتقاد کارشناسان انجمن علمی اقتصاد شهری ایران این افزایش جمعیت شهری بطور یکنواخت در پهنه جهان توزیع نشده است اما هیچ کاهشی در شهرنشینی در هیچ نقطه ای از جهان گزارش نشده است. همچنین قسمت عمده این افزایش جمعیت در شهرهای جهان در حال توسعه اتفاق افتاده است. جمعیت شهری کشورهای در حال توسعه در سال ۱۹۵۰ حدود ۳۰۰ میلیون نفر بود که در سال ۲۰۱۰ به ۲.۶ میلیارد نفر رسید و با روند فعلی در سال ۲۰۲۵ به بیش از ۴ میلیارد نفر خواهد رسید.
دفعات مشاهده: 1169 بار   |   دفعات چاپ: 30 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ -
:: آماری قابل توجه از تمرکزگرایی در تهران - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۲/۹ -
:: شاخصه های پایداری شهری بر اساس گزارش موسسه آرکادیس - ۱۳۹۶/۱۲/۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۲/۷ -
:: دکتر پورزرندی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ -
:: دستیار ارشد ADBI مطرح کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ -
:: در نشست مشترک انجمن علمی اقتصاد شهری و دفتر مطالعات رسانه ها بررسی شد - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ -
:: دکتر پورزرندی در نشست اقتصاد شهری از منظر رسانه: - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۱/۱ -
:: دکتر پورزرندی: - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ -
:: نماینده مردم مشهد در مجلس: - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ -
:: استاد دانشگاه وین: - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ -
:: رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی مطرح کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۶ -
:: کارشناس مسایل شهری در نشست تخصصی همایش اقتصاد شهری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۱۰/۴ -
:: ​با حضور جمعی از پژوهشگران و کارشناسان برگزار شد - ۱۳۹۶/۹/۲۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۲۸ -
:: اینتلیجنت ترنسپورت منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۲۵ -
:: موسسه GoEuro منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۱۱ -
:: نگاهی به مگاپروژه های توسعه شهری - ۱۳۹۶/۹/۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۹/۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲۴ -
:: آموزش های شهروندی برای عبور از مواقع بحرانی - ۱۳۹۶/۸/۲۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد - ۱۳۹۶/۸/۱۶ -
:: راهبردی جدید در برنامه ریزی شهری - ۱۳۹۶/۸/۱۴ -
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۱۰ -
:: در حاشیه نمایشگاه مطبوعات صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۸ -
:: با نگاهی تخصصی به روزنامه نگاری شهری صورت گرفت - ۱۳۹۶/۸/۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۳ -
:: یورونیوز منتشر کرد - ۱۳۹۶/۸/۲ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۲۷ -
:: با ۸ عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۷/۲۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۷/۱۹ -
:: راهبردهای علمی برای توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۶ -
:: چالش های پیش روی توسعه شهری - ۱۳۹۶/۷/۱۵ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۷/۱۰ -
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 3698