[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي درباره انجمن آرشیو اخبار شهر پایدار یادداشتهای علمی منشور انجمن ثبت نام تماس با ما جستجو نسخه موبایل نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری بانکداری و مالیه شهری ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: توضیحات دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران درباره یک خبر ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۷ | 
در این اطلاعیه آمده است:‌انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به عنوان انجمن برتر گروه علوم انسانی کشور طی سه سال متوالی، در راستای نهادینه سازی دانش اقتصاد شهری و پاسخ به مطالبات نخبگان و افکار عمومی در زمینه توسعه شهری اقدام به ارائه گزارش های علمی و ارائه راهکار برای عبور از بحران ها می کند.بر خلاف برخی تحلیل های سطحی، این گزارش ها خلاصه ساعت ها کار پژوهشی است که سعی دارد بدون هرگونه جانبداری به شرح واقعی چالش ها پرداخته و راهکارهای روز جهانی را برای این مسائل ارائه نماید.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:  با اظهار تأسف باید گفت برخی از سایت ها و کانال های مجازی در حال بازنشر یک گزارش علمی این انجمن به صورت تحریف شده، منقطع و غیرحرفه ای هستند.چندی پیش دهمین جلسه اتاق فکر بام(برنامه ریزی و اقتصاد مسکن) با موضوع اقتصاد شهر و سیاستگذاری شهری در تهران به میزبانی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و در این نشست دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برخی از گزارش های جهانی در خصوص چالش های شهر تهران را که الزاما صحت و سقم همه آنها مورد تأئید نیست ارائه کرده و به بیان راهکار در خصوص نحوه جدید سیاست گذاری شهری در پایتخت پرداخته است.

 
دفعات مشاهده: 32 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گزارش می دهد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۵ | 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، اینکه سیاست‌گذاری شهری، هم یک مفهوم علمی است و هم یک فعالیت سیستماتیک که توسط مقامات مدیریت شهری برای پیشبرد توسعه شهر بهکار گرفته میشود. سیاست‌گذاری شهری، ماهیتی بین رشتهای دارد که با دیگر سطوح سیاستگذاریهای (ملی و منطقهای) درهم تنیده است و طی آن، ابتدا مسائل و مشکلات شهر، شناسایی میشوند و سپس سیاستها به گونهای هماهنگ و همساز برای دخالت سازنده در شهر ارائه میشوند.
امروزه تهران با هشت میلیون نفر جمعیت، بیست و هشتمین کلانشهر پرجمعیت جهان است و این کلانشهر با ۶۸۰ کیلومتر مربع  وسعت دارای تراکم ۱۰۵۵۰ نفر در کیلومترمربع میباشد و به لحاظ زیستپذیری طبق گزارش اکونومیست، تهران در رده ۱۲۶ در بین ۱۴۰ شهر جهان قرار دارد،از منظر پایداری، طبق گزارش مؤسسه آرکادیس، تهران در بین ۱۰۰ شهر اول جهان نیست،در زمینه شاخص نوآوری، تهران در بین ۵۰۰  شهر در جهان، در رده ۴۲۳ قرار دارد و در زمینه فضای کسب و کار طبق گزارش اکونومیست که ۸۲ شهر را از مناطق مختلف جهان انتخاب کرده، تهران در رده ۸۱ قرار گرفته است و از لحاظ شاخصهای جهانی شدن، تهران در بین ۱۲۸ شهر، در رده ۹۸ است.
 تهران کنونی، محصول فرایند پیچیدهای است که بخشی از چهره آن، حاصل سیاست‌گذاری شهری و قسمتی از آن نیز نتیجه نبود سیاست‌گذاری، طرح و برنامهریزی است. کلانشهر تهران با مجموعه‏ای از مسائل روبه‏رو است که هر نوع سیاست‌گذاری و نیز تصمیم‏گیری باید برای رفع و کاهش دامنه آنها باشد. مشکلات شهر تهران از نوع طبیعی و زیستمحیطی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی هستند.
 آلودگی یکی از معضلات اصلی شهر تهران است که از منظر اقتصاد شهری، آثار و تبعات بسیاری برای این شهر دارد . تهران در رده سی و ششمین شهر آلوده جهان قرار دارد، هوای تهران سالانه حدود ۱۱۰ روز در وضعیت ناسالم قرار دارد و میزان مرگ و میر شهر تهران در روزهای ناسالم، ۲۰درصد بیشتر از روزهای سالم است.
ترافیک یکی دیگر از معضلات پیش روی تهران است چراکه کلانشهر هشت میلیونی تهران، با بیش از چهار میلیون خودرو و دو میلیون دستگاه موتورسیکلت، بیش از چهار برابر ظرفیت واقعی خود پذیرای خودروها شده است و سالانه نیز بیش از ۴۰۰هزار دستگاه بر این میزان افزوده میشود.این میزان خودرو، سالانه بیش از پنج میلیارد لیتر بنزین مصرف میکنند و در واقع کلانشهر تهران تقریباً یک پنجم کل بنزین مصرفی کشور را به خود اختصاص می‌دهد. 
از طرفی دیگر، کمبود پارکینگ سبب شده است که خیابانها، نقش پارکینگ را ایفا کرده و سرعت را بیش از پیش کند کرده و بر معضل ترافیک بیافزایند. بررسی ها نشان میدهند که برای روانسازی ترافیک پایتخت  به بودجه ۲۰هزار میلیاردی  نیاز است که به هیچ وجه در توان مالی شهرداری تهران نیست و برای تأمین این بودجه بیش از چهل سال زمان نیاز است.
دفعات مشاهده: 32 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: دکتر یارزاده تشریح کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۰ | 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، دکتر سجاد محمد یارزاده  عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی آورده است: امروز نیازمند یک باز تعریف دقیق از تاثیر و تاثر فضای توسعه و فضای سیاست نسبت به یکدیگر هستیم. امروز کاربردی ترین و عملگراترین حوزه های توسعه که همان توسعه شهری و شهرداری ها هستند، درگیر جریان های حزبی و سیاست زدگی و سیاسی کاری و سیاست بازی هستند. اینکه دو جریان رایج اصلاحطلب و اصولگرا سعی دارند تا براساس یک گفتمان سیاسی زمام امور مدیریت شهری را در اختیار بگیرند و با ترویج این گفتمان سیاسی یکی از اصلی ترین حوزه های زیست و سکونت کشور یعنی شهرها را تحت تاثیر قرار دهند این یک آسیب بزرگ است.
AWT IMAGE
آیا گروه اصولگرایی موافق یا مخالف توسعه شبکه ریلی است ؟
آیا گروه اصلاح طلب علاقه دارد تا هویت شهری حفظ شود یا از بین برود؟
آیا اصولگرایان نگرانی زیر ساختهای شهری را ندارند ؟
ویا آیا اصلاح طلبان علاقه مندند که آلودگی هوا وجود داشته باشد؟
طرح چنین موضوعات ابتدایی و پیش پا افتاده و این سوالات که غالبا غیر منطقی به نظر میرسند مبین این مفهوم است که شرایط توسعه کشور باید تکلیف خودرا با این گفتمان مشخص کند.
ما در ایران، کشوری که صاحب تمدن غنی و یکی از اصلی ترین تمدنهای شهری جهان هستیم دچار افت کیفیت زیست شده ایم و این نیازمند یک عزم جدی برای ارتقا و پیشرفت است. ما باید از همه منابع و ظرفیت های انسانی خود در جهت ارتقا کیفیت زیست استفاده کنیم .این هشداری به همه جریانهای سیاسی است لطفا شهرداری را سیاسی نکنید ، شهرداری کلوپ حزبی شما نیست، شهرداری یک سازمان توسعه ای است که مسائل واقعی و بسیار گسترده دارد، مسائلی که میبایست با بهرهگیری از همه منابع انسانی و با تعامل صحیح و گسترده در سطح ملی و حتی بین المللی مسائل آن را درست تشخیص داد و در جهت آن همت گماشت و این معنای انسجام ملی در جهت توسعه است .
آیا درک صحیحی از جریانات سیاسی و توسعه ای جهان داریم ؟ و آیا اساسا میتوانیم از تجربه های موجود استفاده کنیم ؟
بطور قطع در فرایند دموکراتیزه کردن کشورها رویکردهای جریانات سیاسی به مفاهیم و موضوعات توسعه و مدیریت شهری قابل دسترس است. آیا شهرداران و مدیران شهری در جهان به منافع حزبی خود اهمیت میدهند یا منافع شهر و مردم را در نظر میگیرند و چگونه میتوان نسبت این دو را بالانس کرد حال آنکه در کشور ما بدلیل نبود حزب به معنای واقعی رویکردهای گوناگون افراد برداشتهای حزبی و سیاسی متنوع متعددی را خواهند داشت و بصورتی سیال در دو جهت گاهی بدلیل ابهام موضوع تعابیر سیاسی از یک حرکت توسعه ای صورت می گیرد که منطبق با شرایط سیاسی کشور نیست و گاه از طرف دیگر با یک تغییر رنگ و تغییر چهره مواجه ایم. سخن دیگر آنکه تجربیات یک مدیر شهری مجموعه ای از تلاش ها امتحان کردن ها شکست ها و پیروزی هاست که هزینه بسیاری را بر عهده شهروندان گذاشته تا امروز بتواند ظرفیت جدید برای توسعه ایجاد کند آیا پسندیده است که این تجربیات گرانمایه را به بهانه جانبداری از یک حزب و رسته سیاسی رها کنیم و به سراغ افرادی با پیشینه سیاسی برویم که کوچکترین اطلاعی ازمسئله پیچیده مدیریت شهری و سازمان پیچیده شهرداری ندارند و بر اساس آن خسارتهای بیشماری را به مردم تحمیل کنیم؟
حال آنکه با وجود شورای اسلامی شهر جریان غالب برنامه ای و رویکرد به شهر را میتوان بر عهده آنها گذاشت. پروژه ها و برنامه هایی که مد نظر دارند و رویکرد ها به سمت اصلاحات یا اصولگرایی را آنها تعیین یا نفی کنند و شهردار به عنوان یک فرد حرفه ای بتواند ضمن اداره شهر بصورت دقیق و موثر و متکی بر تجربیات و فارغ از نگاه سیاسی ، صرفا توسعه شهری را پیش ببرد. در حقیقت درست ترین پیشنهاد ممکن این است که یک شهردار حرفه ای رویکردها و برنامه های پارلمان شهری را پیش ببرد که آن پارلمان می تواند اندیشه های سیاسی چپ یا راست داشته باشد وشورا نیز با برنامه ریزی هوشمندانه سعی کند تا برنامه های منطبق با رویکرد های سیاسی خود را ترویج دهد و نقش خود را به جایگاه نقش راستین نظارتی بازنگرداند یادمان باشد که شهردار عضو شورا نیست. پیش نیاز این بحث آن است که شورا خود را باور داشته باشد ، نقش خود را به عنوان یک پارلمان شهری بپذیزد اهمیت آن را بداند و با مکانیزمها و برنامه های دقیق و راهبردی بتواند بتواند شهر رابه سمت رویکرد که صحیح می داند هدایت کند شهردار هم در کنار شورا با اجرای برنامه های شهری بر اساس تجربه ای که دارد جنبه های تکنیکی و مدیریتی و حرفه ای خود را به عمل در بیاورد اینجا ممکن است یک شهردار خوب با گروه های مختلف حزبی و سیاسی کار کند و بتواند کیفیت مناسب زیست را برای مردم ارتقا دهد. این یک رویکرد اصلاح طلبانه اصولی است و میتواند شعار نباشد. شهرداری را سیاسی نکنید.
دفعات مشاهده: 383 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: حمایت انجمن علمی اقتصاد شهری ایران از گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۲۱ | 
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: دکتر مسعود کرباسیان از بدنه نظام اقتصادی کشور است و مجاهدت های مجدانه وی در دوره معاونت وزارت اقتصاد و ریاست گمرک نشان داد سیاست های اعتدالی در حوزه اقتصادی می تواند منشاء اثر خیر و تحول باشد.
این بیانیه می افزاید: سوابق و تجارب دکتر کرباسیان در حوزه مدیریت شهری نیز این امیدواری را پدید آورده است که در دوران وزارت ایشان در دولت آتی، هماهنگی و هم افزایی بین مدیریت شهری و وزارت اقتصاد و دارائی پدید آید که نتیجه آن رونق اقتصادی شهرها، توسعه کارآفرینی، حمایت از بنگاه های خرد و متوسط و در نهایت کاهش بیکاری و آسیب های اجتماعی است.
در بخش پایانی این بیانیه نیز انجمن علمی اقتصاد شهری ایران به ریاست دکتر حسین محمدپور زرندی به عنوان انجمن برتر گروه علوم انسانی کشور طی سه سال گذشته از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خواسته است تا با رأی بالا به کرباسیان بستر تحول اقتصادی در دولت آتی بر مبنای الگوی اقتصاد مقاومتی را همواره سازند.
دفعات مشاهده: 617 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۵/۱۸ | 
به گزارش اقتصاد پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی شهری ایران، در شماره بهار ۱۳۹۶ فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری یک مقاله تحت عنوان «بهینه‌سـازی مصرف انرژی در حمل‌ونقل ریلی شهـری (مطالعه موردی: مترو تهران)» درج شده است که راهکارهایی در زمینه کاهش مصرف انرژی در مهمترین بخش حمل و نقل عمومی شهری کشور یعنی مترو تهران ارائه کرده است.
  محققین در این پژوهش تاکید دارند «بزرگ‌ترین بخش تلفات انرژی در تراکشن مربوط به ترمز قطار است. همچنین در ایستگاه‌ها، جت‌فن‌های تهویه هوا، پله برقی‌ها، آسانسورها و ...، از مصارف عمده قلمداد می‌شوند. با استناد به قبوض صادره از سوی سازمان برق منطقه استان تهران، شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص میزان انرژی کل مصرفی در این حوزه که به تفکیک ماهیانه از تیر ماه ۱۳۹۳ تا تیر ماه ۱۳۹۴ برای یک دوره یک سال نشان می‌دهد که براساس شرایط آب و هوایی فصول مختلف سال، میزان مصرف انرژی متغیر می‌باشد. در تابستان به علت فعال بودن سیستم سرمایشی ایستگاه‌ها، میزان مصرف در مترو به اوج خود می‌رسد؛ اما در فصل پاییز با خنکی هوا، جت‌فن خاموش شده و تقریباً در این ماه، مصرف در پایین‌تر سطح قرار می‌گیرد تا اینکه به تدریج در زمستان به علت استفاده از وسایل گرمایشی، میزان مصرف به مرور افزایش می‌یابد. نکته مهم، کاهش میزان مصرف در فصول گرم سال در مقایسه با سال گذشته می‌باشد که نشان‌دهنده توجه شرکت به بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌باشد؛ به‌طوری‌که با ادامه سیاست‌های کنونی، میزان مصرف علی‌رغم توسعه خطوط و ایستگاه‌ها، کاهش خواهد یافت. بنابراین با لحاظ کردن تمام جوانب، هرچه میزان مصرف به خط مبنا نزدیکر شود، نتایج آن به‌طور محسوسی در هزینه‌های برق شرکت قابل ملاحظه خواهد بود. با لحاظ کردن مبنای مصرف انرژی، میانگین مصرف ماهانه انرژی، ۳۱۵۴۱۳۸۴ کیلووات ساعت می‌باشد که در صورت بهینه‌سازی مصرف در فصول پرمصرف و نزدیک شدن به خط میانگین می‌تواند منافع اقتصادی زیادی را عاید سازمان کند.»
در بخش دیگری از این تحقیق آماده است: «شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری (مترو)، از بزرگترین شبکه‌های حمل‌ونقل و مصرف‌کننده انرژی الکتریکی در سطح کلان‌شهر تهران است و مدیریت مصرف انرژی این شبکه عظیم، تأثیر چشم‌گیری بر رشد اقتصاد شهری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دارد. معمولاً شبکه برق قدرت شرکت بهره‌برداری متروی تهران در سطح ولتاژ شبکه فوق توزیع، با دیسپاچینگ (اتاق کنترل) برق منطقه‌ای در ارتباط بوده و انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را توسط پست‌های فشار قوی (۶۳.۲۰ کیلوولت) نظیر: امیرکبیر، بنیادرنگ، آزادی، جنوب، قیطریه، عباس‌آباد، قورخانه (امام خمینی) و تهران‌پارس تأمین می‌کند. هریک از این پست‌ها، با توجه به بارهای اتصالی و طرح‌های توسعه‌ای، مقدار توان و انرژی الکتریکی خود را با عنوان دیماند قرارداد (حداکثر مقدار مصرفی انرژی برق که براساس قرارداد باید در هر دوره مصرف کند)، از شرکت برق منطقه‌ای خریداری می‌کنند. از سوی دیگر، شرکت برق منطقه‌ای نیز برای تأمین برق تمامی مصرف‌کننده‌های خود با توجه به میزان دیماند قراردادی، برنامه‌ریزی و برآورد بار می‌کند. شرکت برق، ۹۰ درصد دیماند قراردادی را بهعنوان خط مبنا در نظر می‌گیرد و میزان محاسبات مصرف هر مصرف‌کننده را به شرح زیر لحاظ می‌کند:
- درصورتی که میزان مصرف کمتر از ۹۰ درصد دیماند قراردادی باشد، این مقدار را بهعنوان میزان مصرف لحاظ می‌کند.
- در صورتی که میزان مصرف بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد دیماند قراردادی باشد، میزان مصرف واقعی مصرف‌کننده را لحاظ می‌کند.
- در صورتی که میزان مصرف بیشتر از ۱۰۰ درصد باشد، به میزان تجاوز از دیماند قراردادی، هزینه‌ای که به‌طور معمول چندین برابر نرخ تعرفه قراردادی است را به عنوان جریمه تجاوز از قدرت لحاظ می‌کند.
در این پژوهش، ابتدا وضعیت موجود سازمان از لحاظ میزان مصرف انرژی مورد بررسی قرار گرفته است که میزان جریمه ریالی تجاوز از قدرت پست‌های فشار قوی و نیز میزان بهای ریالی افزایش دیماند قراردادی پست‌های مذکور، بررسی و محاسبه گردیده. می‌توان با برآورد دیماند قراردادی بهینه و خریداری آن، علاوه‌بر رساندن میزان جریمه ریالی پرداختی تجاوز از قدرت به مقدار بهینه، دیماند خریداری شده را به عنوان سرمایه‌ای برای شرکت بهره‌برداری مترو تهران در نظر گرفت. همچنین در صورتی‌که‌ هم‌زمان با توسعه ناوگان و ایستگاه‌های بهره‌برداری، منابع تغذیه انرژی مصارف (پست‌های فوق توزیع ۶۳.۲۰ کیلوولت حوزه‌ای یا خطی) نیز راه‌اندازی شوند و بارگیری صورت پذیرد، تقسیم بار و توزیع بار مصرفی بین پست‌های فوق توزیع متعادل و متوازن شده و امکان تجاوز از قدرت در پیک بار شبکه نیز کاهش می‌یابد. همچنین در برخی موارد، دلایل تعدی مصرف و تجاوز بار دیماندی فیدرهای تغذیه شبکه برق مترو، بروز خاموشی و بی‌برقی از سمت شبکه‌های بالادستی از سمت برق منطقه‌ای بوده که با اعمال مدیریت توزیع انرژی از سمت دیسپاچینگ برق تهران شد و کاهش خاموشی مصارف عمده و حساس مترو، امکان‌پذیر بوده و ضریب اطمینان برق‌رسانی را بهبود می‌بخشد.
این تحقیق در نهایت برای بهینهسازی مصرف انرژی در شرکت بهره‌برداری و نیز بهبود وضع موجود، راهکارهایی پیشنهاد داده است:
۱- توجه به بهره‌وری در استفاده بهینه از مصرف انرژی
۲- توجه جدی به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در اصلاح ‌الگوی ‌مصرف
۳- به‌کارگیری شیوه‌های معماری نوین در بهره‌گیری حداکثری ‌از نور خورشید
۴- آموزش شیوه‌های صحیح راهبری به‌ویژه راهکارهای کاهش مصرف ‌انرژی ‌به ‌راهبران ‌قطار
۵- استفاده از شیوه‌های بازگشت انرژی مازاد به داخل شبکه
۶- توجه به اتلاف انرژی در مسیر انتقال
۷- استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در فضاهای باز به‌ویژه در ایستگاه‌های روزمینی و پایانه‌ها
دفعات مشاهده: 414 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری تشریح کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۵ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۵/۱ -
:: دکتر مهدی صادقی شاهدانی جزئیات برگزاری دومین همایش بین المللی اقتصاد شهری را تشریح کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۸ -
:: دکتر اصغر زارعی عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۶ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۴ -
:: با حضور اعضا و جمعی از صاحب نظران صورت گرفت - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۲۰ -
:: با حضور اعضا برگزار شد - ۱۳۹۶/۴/۱۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۲ -
:: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۴/۱۰ -
:: گشتاسپ مظفری عنوان کرد - ۱۳۹۶/۴/۷ -
:: با 8 عنوان مقاله علمی پژوهشی - ۱۳۹۶/۴/۳ -
:: زندگی در «کابین‌های قوطی کبریتی» در هنگ کنگ - ۱۳۹۶/۳/۳۱ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۷ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۳/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۲۲ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۲۱ -
:: با صدور پیامی صورت گرفت - ۱۳۹۶/۳/۱۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۱۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۳/۱۳ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۱۰ -
:: در نشست انجمن علمی اقتصاد شهری ایران مطرح شد - ۱۳۹۶/۳/۹ -
:: نگاهی به دستاوردهای جدید در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۸ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۳/۷ -
:: نگاهی به جدیدترین دستاوردها در توسعه شهری - ۱۳۹۶/۳/۵ -
:: دکتر زارعی مطرح کرد - ۱۳۹۶/۳/۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی کرد - ۱۳۹۶/۳/۱ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی کرد - ۱۳۹۶/۲/۳۰ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۲/۲۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی می کند - ۱۳۹۶/۲/۲۴ -
:: حضرت آیت‌الله محمدی ری‌شهری دردیدار اعضای انجمن علمی اقتصاد شهری ایران: - ۱۳۹۶/۲/۱۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۲/۱۸ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی می‌کند - ۱۳۹۶/۲/۱۷ -
:: نگاهی به روش های توسعه پایدار شهری - ۱۳۹۶/۲/۱۳ -
:: عضو انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۲/۱۲ -
:: دبیرکل مجمع جهانی شهر اسلامی: - ۱۳۹۶/۲/۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی کرد - ۱۳۹۶/۲/۶ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بررسی کرد - ۱۳۹۶/۲/۴ -
:: با همکاری انجمن علمی اقتصاد شهری ایران - ۱۳۹۶/۱/۲۷ -
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۹ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۷ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۴ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۳ -
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد - ۱۳۹۶/۱/۲۲ -
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.065 seconds with 1284 queries by yektaweb 3443