[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری بانکداری و مالیه شهری ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: نگاهی به مگاپروژه های توسعه شهری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۹ | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، به زودی بزرگترین پروژه ساخت‌وساز در تاریخ بریتانیا در شهر لندن افتتاح می شود.پروژه "کراس ریل" یک خط جدید مترو است با هزینه ای ۱۶ میلیاردی است که اکنون عنوان بزرگترین پروژه زیرساختی اروپا را یدک می کشد؛دو عدد از ۸ دستگاه حفاری تونل که در این پروژه به کار گرفته شده‌اند، ساخت آلمان هستند. هریک از این دستگاه‌ها نزدیک به یازده میلیون یورو قیمت دارند. کندن هر صد متر تونل زیر رودخانه تیمز لندن حدود یک هفته طول می‌کشد. برای هر دستگاه حفاری ۲۰ کارگر به خدمت گرفته شده‌اند که ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند.
نمایندگان ۵۰ شهر و سازمان از پروژه "کراس ریل" بازدید کردند. جدا از مسائل اقتصادی، این پروژه به‌خصوص از نظر مهندسی دارای جذابیت‌های فراوانی است. ایستگاه جدید استپنی گرین در شرق لندن تنها چند متر از یک زمین فوتبال محلی پرطرفدار در این منطقه فاصله دارد.
هزینه ساخت خط جدید حدود ۱۶ میلیارد یورو بوده است. عملیات ساخت در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. از این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگترین پروژه‌ زیرساختی در اروپا یاد می‌شود. این خط مترو شامل ۴۰ ایستگاه است که ده ایستگاه آن جدید هستند.
مهندسان دو سال تمام برای طراحی بهترین مسیرهای تونل زیرزمینی وقت گذاشتند. بدین منظور می‌بایست در ۲۶ نقطه در بالا یا زیر مسیر حمل و نقل عمومی لندن تونل زده می‌شد.در مجموع ۴۲ کیلومتر تونل جدید به شبکه حمل و نقل اضافه شده است که قطر هریک ۷ متر است. تونلی که در تصویر می‌بینید متعلق به ایستگاه خیابان لیورپول است که قرار است نقطه تلاقی با دو خط دیگر باشد.خط جدید "الیزابت" نام می‌گیرد. قرار است بخش‌هایی از این خط در مه ۲۰۱۸ افتتاح شود. در دسامبر همان سال خط به طور کامل به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید. هزینه ساخت این خط از ترکیب درآمدهای مالیاتی، فروش بلیت و همچنین بخش خصوصی تأمین شده است. تصویری از بازدید ملکه الیزابت از این پروژه.
واگن‌های قطار در خط جدید حدود ۲۰۰ متر طول دارند که دوبرابر واگن‌های کنونی متروی لندن خواهد بود. هر واگن ظرفیت حمل ۱۵۰۰ مسافر را دارد. واگن‌های کنونی ظرفیت حمل ۸۰۰ مسافر را دارند.دورتادور ایستگاه جدید کنری‌وارف را آب احاطه کرده است. سقف چوبی ایستگاه ۳۱۰ متر ارتفاع دارد و روی آن یک فضای سبز طراحی شده است.در حال حاضر سالانه حدود ۴۰ میلیون نفر از ایستگاه کنری‌وارف جابه‌جا می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که خط جدید الیزابت به شکل چشمگیری از بار ترافیکی حمل و نقل عمومی لندن بکاهد.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
دفعات مشاهده: 575 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.054 seconds with 923 queries by yektaweb 3571