[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری بانکداری و مالیه شهری ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران عنوان کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱/۲۹ | 

کاهش آلودگی هوا و صرفه جویی در سوخت با حمل و نقل هوشمند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، دکتر حسین محمدپور زرندی  در تبیین چالش های پیش روی زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهری گفت: امروزه حمل‌ونقل و ترافیک با کلیه ارکان زندگی شهری در ارتباط است و حوزه هایی همچون اوقات فراغت، آموزش، کسب‌و‌کار، تولید، صنعت و .. همگی برای تداوم ، نیازمند شبکه پایدار حمل‌ونقل هستند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مناسب یکی از ارکان توسعه پایدار به حساب می آید، خاطرنشان نمود: جالب اینجاست که عمده ترین معضلاتی که پیش روی شهرها و کیفیت زیست شهری نیز وجود دارد مرتبط با حوزه حمل و نقل است، گو اینکه امروز آلودگی هوا به چالش اصلی کلانشهرهای ما تبدیل شده است.     AWT IMAGE

این استاد دانشگاه هدر رفت منابع و انرژی را از دیگر معایب سیستم های حمل و نقل غیرپایدار در شهرها عنوان کرد و گفت: حجم این هدر رفت به حدی است که حتی می توان تاثیر آن بر رشد اقتصادی کشور را سنجید.

پورزرندی توسعه شهرهای اقماری در کنار کلانشهرها را از دیگر زوایایی عنوان کرد که حمل و نقل شهری را دارای اهمیت دوچندان کرده و افزود: طبق برخی از کارشناسی ها معابر تهران روزانه بیش از ۱۵ میلیون سفر را شاهد هستند و سالانه نیز حدود ۴۰۰ هزار خودرو به خیابان های پایتخت وارد می شود.

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با تاکید بر اینکه در این شرایط تنها راه استفاده از روش های نوین در حمل و نقل و یا به عبارت دقیقتر هوشمندسازی حمل و نقل است، ادامه داد: کلانشهری چون تهران امروز از نظر زیرساخت هایی همچون بزرگراه، تونل و ... در شرایط به نسبت استانداردی قرار دارد و صرف توسعه زیرساختی نمی تواند پاسخگوی چالش های این حوزه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه، ITS یا حمل و نقل هوشمند را یکی از اصلی ترین راهکارها برای ارتقای وضعیت حمل و نقل شهری دانست و گفت: منظور از ITS کاربرد فناوری های ارتباطات، کنترل و پردازش اطلاعات به صورت ترکیبی در سیستم های حمل و نقل است که موجب می شود تا هزینه ها کاهش و بهره وری ارتقا پیدا کند.

پورزرندی ادامه داد: استفاده از این سیستم ها در حمل و نقل شهری موجب صرفه جویی در زمان، انرژی و افزایش ایمنی و کاهش سوانح می شود و تجارب شهرهای پیشرو نیز این مزایا و منافع را تائید می کند.

صاحب امتیاز فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری خاطرنشان نمود: برای مثال فناوری ITS این امکان را پدید می آورید تا در تقاطع ها همواره چراغ ها به صورت خودکار برای اتوبوس ها سبز باشد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از شهرهای کشور گام های مناسبی در این عرصه برداشته شده است که قابل تقدیر است، گفت: با این حال همچنان تا پوشش کامل این سیستم ها در فضای شهری فاصله داریم.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


کد امنیتی را در کادر بنویسید >
::
کلیدواژه ها: سال اقتصاد مقاومتی | شهر پایدار | دکتر حسین محمدپور زرندی | فصلنامه علمی پژوهشی | اقتصاد و مدیریت شهری | سیستم‌ها | فناوری ITS | حمل و نقل شهری | تولید و اشتغال |
دفعات مشاهده: 611 بار   |   دفعات چاپ: 79 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.053 seconds with 925 queries by yektaweb 3474