[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در گفت و گو با شهر فردا ::
 | تاریخ ارسال: 1398/8/21 | 

ژ چه وقت می‎تواند از تحریم عبور عملیاتی کند؟
 

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: در صورتی که صادرات ۵۰۰ بشکه در روز حفط شده و تقویت پایه‏های مالیاتی و تقویت کسب و کار اصلاح شود، سال آینده نه تنها روند رکود متوقف خواهد شد، تحریم‎ها دیگر اثری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران جعفر قادری عضو هیأت مدیره انجمن، با اشاره به گزارش جدید بانک جهانی مبتنی بر خروج ایران از رکود در سال آینده گفت:به نظر می‎رسد اگر ایران بتواند فروش ۵۰۰ میلیون بشکه در روز را قطعی کرده و سایر الزامات تحقق درآمد نظیر درآمدهای مالیاتی  را اجرایی کند، تحریم‎ها دیگر نتواند اقتصاد به اقتصاد ایران فشار وارد کند.
وی خاطر نشان کرد: معافیت‌های مالیاتی و فرار مالیاتی طی سال‎های گذشته باعث شده درآمد دولت از محل مالیات‌ها رقم قابل توجهی نباشد، این در حالی است که اکنون با اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و حذف دهک‌های پردرآمد در کنار اجرایی کردن تقویت پایه‎های مالیاتی می‎توان انتظار داشت کسری بودجه ناشی از  تحریم‎ها کاهش یافته و روند رکود متوقف شود .
نماینده مجلس نهم تشریح کرد :توجه دولت به کشورهای بلوک شرق مثل چین و روسیه و همچنین کشورهای همسایه برای استفاده از ظرفیت آنها برای تجارت با سایر کشورها از دیگر اقداماتی است که باید بدنه اقتصادی دولت به سرعت وارد آن شود .
قادری تصریح کرد: از سوی دیگر تقویت  کسب و کار با تزریق سرمایه‎گذاری توسط دولت از دیگر اقداماتی است که می تواند  رکود در کشور را متوقف کرده و بهبود شرایط  اقتصادی را برای مردم ملموس کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز همچنین در ادامه با اشاره به نقش ثبات ارز در کنترل قیمت‌ها در داخل کشور گفت قیمت ارز از ۴۲۰۰ تومان به حدود ۱۲ هزار تومان کنونی رسیده از طریق چند این جهش چند برابری تبعات سنگینی به اقتصاد ایران تحمیل کرده است اما ثباتی که در ماه های اخیر در بازار مالی ایجاد شده باعث ثبات شرایط اقتصادی شده است با این حال به نظر می رسد هنوز قیمت ارز نسبت به قیمت واقعی آن حباب کوچکی دارد که باید با مدیریت دولت اصلاح شود.
عضو هیات مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران تاکید کرد: محدودسازی روند واردات و حذف واردات کالاهای غیر ضروری نیز از اقداماتی است که ضمن صرفه جویی ارزی به بهبود شرایط اقتصادی و رونق کسب وکار کمک خواهد کرد.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: اقتصاد ایران |
دفعات مشاهده: 1044 بار   |   دفعات چاپ: 283 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645