[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1396/8/29 | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، همزمان با انتشار تصاویر و اخبار زلزله کرمانشاه ،رایزنیها درباره اینکه مقاومت سازه های مسکن مهر باعث تعداد بالای جانباختگان و مجروحان حادثه پل ذهاب بوده بالا گرفت و از تلگرام و اینترنت به مسئولان سرایت کرد.
اما نکته قابل توجه آن است که  دود ناشی از چنین مباحثی به چشم چه کسانی می رود؟
اگر واحدهای مسکن مهر بدون رعایت آئین نامه مقاوم‌سازی و استاندارهای ساختمان بنا شده آیا راه حلی برای ترمیم آن هست و یا باید به یکباره فاتحه بزرگترین پروژه ساختمانی کشور که به تعبیر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان  هزینه برای مملکت داشته بخوانیم؟
ایرج رهبر انبوه‌ساز و سازنده مسکن مهر پردیس تهران با اشاره به انتقادهای صورت گرفته در جریان زلزله کرمانشاه به واحدهای مسکن مهر می‌گوید: اظهارات عجولانه و بدون مطالعه ای درباره مسکن مهر صورت گرفت که می تواند تجارت و آینده اقتصادی واحدهای مسکن مهر را تهدید کند.
وی خاطر نشان می کند: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد در یک مجتمع ۵۰۰ واحدی مسکن مهر نماهای ساختمان با آسیب مواجه شده اما چهارچوب و سازه تخریب نشده که این آمار در مقایسه با ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی آوار شده در جریان ۷ ریشتر بزرگی زلزله، قابل مقایسه نیست.
این انبوه ساز همچنین با اشاره به استاندارهای ساخت بنا تاکید می‌کند: کارفرمای سازندگان مسکن مهر همواره وزارت راه ومسکن و شهرسازی بوده است و سازمان نظام مهندسی و ناظران همواره بر روند ساخت وساز نظارت کامل داشته اند.
وی همچنین در ادامه تاکید کرد: مقررات ملی ساختمان، آئین نامه ۲۸۰۰، طراحی و مقاوم سازی سازه همواره در ساختمانهای مسکن مهر پردیس رعایت شده و سازهای تمام بتنی آن به گونه ای ساخته شده است که در صورت زلزله احتمالی ممکن است نوع خاک باعث چپ شدن ساختمان شود اما هرگز منجر به تخریب عمودی بنا نخواهد شد.
رهبر ادامه می دهد: ساخت پروژه‌های مسکن مهر به جز اوایل که به تعاونیها سپرده شده بود به شرکتها و سازندگان موجه و دارای تجربه‌های ملی و بین المللی سپرده شده که قابل مقایسه با شخصی ساز های فاقد نظارت مجری نیست.
رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران همچنین تاکید کرد: هجمه های منفی علیه مسکن مهر در نهایت به ضرر مردمی است که در آن ساکن هستند و قطعا منافع ملی و مصالح کشوری را به همراه ندارد.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2081 بار   |   دفعات چاپ: 329 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645