[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: یورونیوز منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1396/8/2 | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، ناحیه پایتختی سئول ۲۵ میلیون نفری که معادل نیمی از جمعیت کره را در خود جای داده است ،می توانست به یک پدیده ترافیکی تبدیل شود اما مسئولان شهری سئول توانستند با استفاده از مترو و انتخاب مسیرها خودروها بر اساس اطلاعات زنده ترافیکی بهترین وپیشرفته ترین سیستم حمل ونقل شهری را تدوین کنند.
مسئولان سئول نه به فکر طبقاتی کردن بزرگراههای خود افتادند و نه منوریل های متعدد ساختند تنها اقدامی که به کمک حمل ونقل این کلانشهرآمد مترو و انتخاب مسیر آنلاین به همراه بلیط های الکترونیکی بود .
در سال ۲۰۰۴ میلادی مقامات کره جنوبی با کمک شهرداری سئول طرحی برای ساماندهی حمل و نقل درون شهری سئول در نظر گرفتند. در راستای اجرای این طرح خطوط ۹ گانه متروی سئول اکنون به عنوان یکی از بهترین و پیشرفته ترین سیستم های موجود برای مدیریت و نظارت بر حمل و نقل شهری شناخته می شود.
بلیط های هوشمند متروهای سئول اکنون شمار استفاده کنندگان از خطوط مترو را ثبت می کند. این در حالی است که حسگرهایی نیز در خیابان ها و بزرگراه ها نصب شده اند تا تصویری روشن از تعداد خودروها در خیابان ها به دست دهند.
از سوی دیگر یکی از راه حلهایی که اکنون در سئول مورد استفاده قرار می گیرد طرح انتخاب مسیر خودروها، قطارهای دورن شهری و اتوبوسها به طور زنده و براساس اطلاعات ترافیک شهری در لحظه است.
با این حال به نظر می رسد یکی از چالشهای پیش روی مقامات سئول تغییر رویکرد شهروندانی است که به استفاده از خودروی شخصی به جای سیستم حمل و نقل شهری عادت کرده اند.
موج مهاجرت و رشد اقتصادی عواملی بودند که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون باعث افزایش جمعیت پایتخت کره جنوبی شده اند. جمعیت کنونی سئول و حومه ۲۵ میلیون نفر تخمین زه می شود. رقمی که برابر با حدود نیمی از کل جمعیت کره جنوبی است.
مانند بسیاری از شهرهای جهان با افزایش جمعیت سئول راه ها و جاده های بیشتری در این شهر ساخته شد و پایتخت کره جنوبی وسیع تر شد.
میزان خودروها در خیابان های سئول در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ برابر شمار خودروها در خیابان های پایتخت کره جنوبی در دهه ۱۹۷۰ میلادی است. پل های شهری چند خطه در مرکز این شهر اکنون خودنمایی می کنند.
ساماندهی حمل و نقل درون شهری موضوعی است که در بسیاری از کشورهای جهان به مهمترین معضل حوزه شهری تبدیل شده است. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۵ بیش از شش میلیارد نفر از ساکنان کره زمین ساکن شهرها خواهند بود.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: حمل و نقل درون شهری | مسیر آنلاین | کلانشهر | سئول | پایتخت | کره جنوبی | کره زمین |
دفعات مشاهده: 2006 بار   |   دفعات چاپ: 336 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645