[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: انجمن علمی اقتصاد شهری ایران منتشر کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1396/7/19 | 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، گرایش های دانش بنیان در اقتصاد جهانی سبب شده است تا فضای دانشگاهی نیز به شدت تحت تاثیر قرار گیرد، امروز فضای اقتصاد جهانی به سمتی رفته است که تجاری سازی سرمایه های دانشگاهی به یک ضرورت غیرقابل انکار در حوزه توسعه جوامع سبب شده است.
از هر ۱۱ تن شاغل در سطح جهانی یک نفر یا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم در اقتصاد دانش بنیان فعالیت می کند و نیمی از GDP کشورهای عضوOECD نیز از طریق اقتصاد مبتنی بر دانش کسب می شود.
 اقتصاد دانش بنیان سبب شده است ممشا و رویکردهای آموزش های علمی  دچار تحول گردد،  امروز عملا دانشگاه ها نیز همچون شرکت های خصوصی در فضای جذب امتیازهای رقابتی و تقویت منابع در بازارهای بین المللی تلاش می کنند.
کاهش بودجه های اختصاص داده شده به دانشگاه ها و دپارتمان های علمی سبب شده است تا مجموعه های علمی به دنبال تجاری سازی محصولات خود روی آورند.
 فضای دانشگاهی در ایران نیز گام های در زمینه تجاری سازی محصولات خود برداشته اند که ناکافی است، یکی از مقوله هایی که کمتر مورد توجه بوده است ایده دانشگاه کارآفرین است.
 دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که رسالت های مربوط به توسعه در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. را با رسالت های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه تلفیق می کند و در عمل یک رابطه معقول و قوی بین فضاهای علمی و مصرف کنندگان دانش پدید می آورد.
دانشگاهی کارآفرین است که تمام ساخت خود را در راستای تجاری سازی تولیدات علمی قرار داده و بستر و محیط حمایتی را برای پرورش فعالیت های کارآفرین پدید آورد.
 دانشگاه ها و فضاهای علمی می توانند با راهکارهایی همچون کسب شهر و اعتبار سازمانی، اعتبار چهره‌های علمی، ارائه خدمات مشاوره ای، لیسانس دهی  و اعتبارات مالی کسب درآمد کنند.
 این تحقیق هشت مدل خاص از کارآفرینی را ارائه می دهد که عبارت است از: تحقیقات قرار دادی،پروژه های علمی در مقیاس بزرگ،ثبت پتنت و لیسانس دهی،شرکت انشعابی،ارائه مشاوره،آموزش خارج از دانشگاه، فروش تجاری محصولات، تدارک تجهیزات اندازه گیری و انجام کالیبراسیون.
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 2212 بار   |   دفعات چاپ: 358 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645