[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: صفحه اصلي آرشیو اخبار نشست‌های علمی یادداشتهای علمی ثبت نام تماس با ما جستجو نگره‌های اقتصادی بانک اطلاعات مدیریت شهری حمایت از کالای ایرانی ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
یادداشت های علمی::
بانکداری و مالیه شهری::
بانک اطلاعات مدیریت شهری::
اقتصاد‌مقاومتی؛ اقدام‌ و‌ عمل::
تصاویر منتخب::
گنجینه::
عضویت ::
مسابقات علمی::
خبرنامه تخصصی::
پیوندهای مفید::
برقراری ارتباط::
تسهیلات پایگاه::
::
نگره‌های اقتصادی

AWT IMAGE

..
تقدیر رئیس جمهور
AWT IMAGE
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نظرسنجی
به نظر شما مطالب این سایت تا چه اندازه توانسته اطلاعات شما را در حوزه اقتصاد شهری افزایش دهد؟
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
   
..
:: دکتر اصغر زارعی عنوان کرد ::
 | تاریخ ارسال: 1396/4/26 | 

راهکارهای کنترل "فقر تجدیدپذیر"

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، دکتر اصغر زارعی  عضو انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی مبتنی بر قرار داشتن ۳۳ درصد جامعه زیر خط فقر گفت: شغل، کار و مسکن سه دغدغه اصلی نسل جوان امروز است که باید با تدوین برنامه‌های استراتژیک چند منظوره، برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

استاد دانشگاه افزود: واقعیت آن است که سطح درآمد خانوارهای ایرانی به گونه‌ای است که داشتن مسکن صرفا با کار و پس‌انداز محقق نخواهد شد و لازم است تا دولتها با برنامه‌های راهبرد برای هر سه معضل کنونی سیاستگذاری کنند.

وی ادامه داد: هرچند تسهیلاتی که اکنون به جوانان پرداخت می‌شود می‌تواند کمک موثری برای تامین مسکن تلقی شود اما سطح درآمدها از عهده بازپرداخت این تسهیلات گران قیمت برنمی‌آید.

AWT IMAGE

این استاد دانشگاه ادامه داد: بسته‌های راهبردی مسکن باید با قواعد اقتصاد رکود زده همخوانی داشته باشد تا بتواند اثر خود را در اقتصاد به جا بگذارد و با تقویت توان خرید مردم به‌ویژه نسل جوان انگیزه ازدواج در آنها را نیز افزایش دهد.

زارعی گفت: صندوق پس انداز یکم مخصوص خانه اولی‌ها اقدام پسندیده‌ای بود که در صورت حذف ایرادات آن مثل سود و نحوه بازپرداخت می‌تواند اثرات مثبت خود را به جا بگذارد.

این کارشناس اقتصاد شهری با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی گفت: قرار داشتن ۳۳ درصد جمعیت زیر خط فقر نشان‌دهنده مشکلات چند لایه اقتصادی است که مقام معظم رهبری نیز طی سالهای اخیر با تاکید بر حل مشکلات اقتصادی بر آن تاکید داشته اند.

وی ادامه داد: بررسی شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که فقر در حال تشدید است و برای کنترل آن باید بسترهای توسعه پایدار نظیر اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس تاکید کرد: بررسی وضعیت مسکن و راهبردهای آن بدون توجه به اشتغال و ازدواج جوانان کارکرد اثرگذاری نخواهد داشت و باید در یک اجماع کارشناسی تدوین شود.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
کلیدواژه ها: سال اقتصاد مقاومتی | تولید و اشتغال | کنترل | فقر تجدیدپذیر | انجمن علمی اقتصاد شهری ایران | دکتر اصغر زارعی |
دفعات مشاهده: 2990 بار   |   دفعات چاپ: 341 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
انجمن علمی اقتصاد شهری ایران
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645